Fragt fra 29,-
ekskl. moms
Kundeservice
Telefon/chat
7-16 (7-15)
Hurtig levering
1-2 dage på
lagervarer
e-mærket
Din tryghed

Retur og reklamation

Her finder du svar på de mest stillede spørgsmål. Finder du ikke det svar, du leder efter, er du mere end velkommen til at fange os på chatten nede i højre hjørne, kontakte os på telefon 70 26 77 22 fra mandag til torsdag i tidsrummet 08.00 - 16.00 og fredag fra 08.00 - 15.00 eller skrive en mail på info@ep.dk som vi besvarer inden for 2 timer i åbningstiden.

Som kunde på ep.dk er det desuden vigtigt for os at sikre dig de bedst mulige vilkår og forudsætninger. ep.dk er derfor en e-mærket webshop, hvilket betyder, at du altid har adgang til e-mærkets gratis Forbruger Hotline (44 85 85 90), når du handler hos os.

Handel på ep.dk
Levering
Returvarer og reklamation
Øvrige

På denne side kan du finde svar på følgende spørgsmål:

Hvad gør jeg, hvis jeg vil fortryde mit køb?
Hvad gør jeg, hvis jeg vil reklamere over mit køb?
Hvordan returnerer jeg en vare?
Hvad stiller jeg op med et produkt, der er beskadiget under transporten?
Hvornår får jeg mine penge tilbage, når jeg returnerer mine varer?



​Hvad gør jeg, hvis jeg vil fortryde mit køb?
Svar: 
Som privatkunde har du 14 dages fortrydelsesret, når du handler på www.ep.dk. Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag, du;

  • har modtaget din vare
  • får den sidste vare i fysisk besiddelse, når det drejer sig om en aftale om flere forskellige varer, som er bestilt i én ordre, og som leveres enkeltvis
  • får det sidste parti, eller den sidste del i fysisk besiddelse, når det drejer sig om en aftale om levering af en vare, der består af flere partier eller dele

Du skal inden 14 dage fra modtagelse give os meddelelse om, at du ønsker at fortryde dit køb. Meddelelsen skal gives via mail til reklamation@ep.dk. I din meddelelse skal du gøre os tydeligt opmærksom på, at du ønsker at udnytte din fortrydelsesret samt oplyse dit ordrenummer.  Du kan også vælge at benytte vores standardfortrydelsesformular og sende med retur. Den finder du medsendt din ordrebekræftelse og nederst i dette afsnit om handelsbetingelser.

Du kan ikke fortryde ved blot at nægte modtagelse af varen uden samtidig at give os tydelig meddelelse om dette.

Som B2B-kunde henviser vi til vores handelsbetingelser, som du kan finde her.

Hvad gør jeg, hvis jeg vil reklamere over mit køb?
Svar: 
Når du handler på ep.dk, har du selvfølgelig 24 måneders reklamationsret. Det betyder, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, få pengene tilbage eller et afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation. Det er et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af en fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd. Du skal samtidig reklamere inden for ”rimelig tid” efter, at du har opdaget manglen ved varen. Reklamation skal altid ske til reklamation@ep.dk, hvor du giver en udspecificeret beskrivelse af varens mangler/fejl. Du bedes desuden mærke emnefeltet med "Reklamation: [ordrenr.]"

Hvordan returnerer jeg en vare?
Svar:
Ved returnering skal du sende varen retur til os uden unødig forsinkelse og senest 14 dage efter, du har meddelt os, at du ønsker at fortryde dit køb. Du skal afholde de direkte udgifter i forbindelse med tilbagelevering af varen. Ved returnering er du ansvarlig for, at varen er pakket forsvarligt ind. Du bærer risikoen for varen fra tidspunktet for varens levering.
Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Hvis varen er prøvet udover, hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi.
Alle returneringer skal sendes til: 

Erenfred Pedersen A/S
Rebslagervej 7
9000 Aalborg
Att: E-Business

Eller afleveres personligt på ovenstående adresse mod forudgået aftale via reklamation@ep.dk

Har du sendt en vare ind til fortrydelse eller reklamation, vil du altid få tilsendt en mail, når vi har modtaget varen. I mailen får du oplysninger om den videre proces i forbindelse med behandlingen af din fortrydelse/reklamation.

Hvad stiller jeg op med et produkt, der er beskadiget under transporten?
Svar: 
Dette håndteres som en reklamation, hvorfor du skal give besked herom til reklamation@ep.dk. Husk at mærke emnefeltet med "Reklamation: [ordrenr.]"

Hvornår får jeg mine penge tilbage, når jeg returnerer mine varer?
Svar:
 Pengene vil blive indsat på det kort/konto, som du betalte med i forbindelse med købet den dag, vi modtager og godkender returneringen.