Fragt fra 29,-
ekskl. moms
Kundeservice
Telefon/chat
7-16 (7-15)
Hurtig levering
1-2 dage på
lagervarer
e-mærket
Din tryghed

Handelsbetingelser

Handelsbetingelser - erhverv
Handelsbetingelser - privat
Handelsbetingelser -offentlig

Handelsbetingelser, gældende for private
Handelbetingelserne kan du også finde her i pdf-format.

Generelle oplysninger

Erenfred Pedersen A/S
Aktieselskab
16731803
Rebslagervej 7, 9000 Aalborg
info@ep.dk
70267722
1992

Betaling

På www.ep.dk kan der betales med:
Dankort (ingen gebyrer)
Nationalt udstedt kreditkort (2,00 % af totalbeløbet ekskl. moms i gebyr. Minimum 0,70 DKK)
Der er forbundet et kortgebyr med brug af de forskellige betalingsmuligheder. Gebyret for at benytte de respektive betalingskort og -måder, er oplyst i parentesen.
Beløbet hæves først på dit kort, når varerne sendes fra https://www.ep.dk. Der kan aldrig trækkes et større beløb end det, du har godkendt ved købet.

Levering

For at få din vare leveret skal du betale fragt. Fragten afhænger af pakkens vægt og dimensioner.
Herunder kan du se, hvad din forsendelse koster:
På www.ep.dk er produkterne inddelt i 4 kategorier

Kategori 0: Værktøj
Kategori 1: Værktøj og mindre materiel
Kategori 2: Større materiel og pallevarer
Kategori 3: Forespørgselsprodukter
Fordelingen af produkter i kategorierne er foretaget på baggrund af det pågældende produkts vægt og dimensioner. Ved køb af kategori 0, 1 og 2 produkter betales der for den højeste sats. Samtidig kan man maksimalt betale en fragtpris. Det vil sige at du fx kan kan købe uanet mængder af kategori 1 og stadig kun betale 89,00 dkk ekskl. moms for levering.

Fragtpriser:

Kategori 1: 109,00 ekskl. moms
Kategori 2: 369,00 ekskl. moms

Kategori 3 produkter kan ikke ligges i kurv, hvorfor der ikke fremgår fragt eller pris af disse. Dette skyldes stykantal kombineret med vægt og dimensioner. Varen fremgår derfor blot med en afhentningspris eller slet ingen pris. Såfremt varen ønskes fragtet til en given lokation skal varen bestilles ved at sende en forespørgsel eller kontakte Erenfred Pedersen A/S telefonisk. Herefter vil der blive beregnet en fragtpris baseret på produktantal, dimensioner og vægt.

Levering sker med Danske Fragtmænd. Leveringstiden er inddelt i 3 kategorier:

Grøn: 1-2 dage
Gul: 3-5 dage
Rød: Skaffevare - leveringstiden kan variere

Vi leverer til: Brofaste øer i Danmark. Til ikke-brofaste øer kan https://www.ep.dk levere mod forudgående aftale med Erenfred Pedersen A/S’ indkøbsafdeling. Der vil, ved levering til ikke bro-faste øer, opkræves et yderligere fragt-gebyr. Indkøbsafdelingen kan kontaktes på telefon 70 26 77 22.

Der skal i øvrigt forventes en forlænget leveringstid til ikke-brofaste.

For at modtage kategori 2 og 3-produkter skal du være opmærksom på, at disse leveres som pallevarer. Dette betyder at du som privat person enten skal være hjemme eller angive en tilgængelig placering, hvor Danske Fragtmænd kan stille varerne. Dette gøres i kommentarfeltet under check-out, hvor du kan træffe aftale om leveringssted og tidspunkt.

Hvis du fortryder dit køb (fortrydelsesret)

Du har 14 dages fortrydelsesret, når du handler på www.ep.dk.
Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag du;

  • har modtaget din vare
  • får den sidste vare i fysisk besiddelse, når det drejer sig om en aftale om flere forskellige varer, som er bestilt i én ordre, og som leveres enkeltvis
  • får det sidste parti, eller den sidste del i fysisk besiddelse, når det drejer sig om en aftale om levering af en vare, der består af flere partier eller dele

Du skal inden 14 dage fra modtagelse give os meddelelse om, at du ønsker at fortryde dit køb. Meddelelsen skal gives via mail til reklamation@ep.dk. I din meddelelse skal du gøre os tydeligt opmærksom på, at du ønsker at udnytte din fortrydelsesret.  Du kan også vælge at benytte vores standardfortrydelsesformular og sende med retur. Den finder du medsendt din ordrebekræftelse og nederst i dette afsnit om handelsbetingelser.

Du kan ikke fortryde ved blot at nægte modtagelse af varen uden samtidig at give os tydelig meddelelse om dette.

Returnering

Du skal sende din ordre retur til os uden unødig forsinkelse og senest 14 dage efter, du har meddelt os, at du ønsker at fortryde dit køb. Du skal afholde de direkte udgifter i forbindelse med tilbagelevering af varen. Ved returnering er du ansvarlig for, at varen er pakket forsvarligt ind. Du bærer risikoen for varen fra tidspunktet for varens levering.

Visse varer kan i kraft af deres art ikke returneres med normal post. Dette gør sig primært gældende for alle produkter i kategori 2 og 3, hvilket indeholder skaffevare, særlige tunge, selvkørende, store uhåndterlige varer og varer som ikke er pakket i kasser eller som ikke kan stå på en EU palle eller lign. Disse produkter omfatter blandt andet afrettersystemer, læggemaskiner, brolæggerudstyr, vakuumsugere, brolæggerpløkker, blandemaskiner, transportbånd, filterduge, vintermåtter, transportmateriel, redskaber, motortrillebøre, byggepladsave, varmekanoner, afspærringsmateriel, gulvledere, glittemaskiner, bjælkevibratorer, stiger, stilladsmateriel, murerbukke, byggepladshegn, containere og særlige tilbudsvarer. Udgifterne for returnering af disse varer forventes højst at beløbe sig til ca. 1.000 DKK pr. palle DKK. Det skal her bemærkes at beløbet er yderst variabelt, da fragtprisen beregnes ud fra vægt og dimensioner.

Varens stand, når du sender den retur

Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Med andre ord – du kan prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik.
Hvis varen er prøvet udover hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi.
For at modtage hele købsbeløbet retur må du altså gøre det samme, som man kan i en fysisk butik: Du må afprøve varen, men ikke tage den i egentlig brug.

Tilbagebetaling af købsbeløbet

Hvis du benytter din fortrydelsesret, refunderer vi alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger, hvis du returnerer alle varer i ordren (dog ikke ekstraomkostninger som følge af dit eget valg af en anden leveringsform end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget meddelelse om din beslutning om at fortryde aftalen. Returnerer du kun dele af din ordre, tilbagebetaler vi ikke fragtomkostningerne. Vi gennemfører en sådan tilbagebetaling med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt har indvilget i noget andet.

Vi kan tilbageholde tilbagebetalingen indtil vi har modtaget varen retur, med mindre du inden da har fremlagt dokumentation for at have returneret den.

Hvis du fortryder købet, bedes varen sendes til:
Erenfred Pedersen A/S
Rebslagervej 7, 9000 Aalborg
Att: E-business

Du kan også fortryde købet ved at give tydelig meddelelse herom til reklamation@ep.dk og aflevere den personligt på ovenstående adresse. Dette kan kun finde sted mod forudgående aftale.

Hvad skal jeg sende med tilbage?

Du skal vedlægge en kopi af ordrebekræftelsen. Ekspeditionen går hurtigere hvis, du ligeledes udfylder vores standardfortrydelsesformular.

Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav.

Hvis der er noget galt med varen (reklamationsret)

Købelovens mangelsregler kan finde anvendelse på varekøb.
Når du handler på www.ep.dk har du selvfølgelig 24 måneders reklamationsret. Det betyder, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, få pengene tilbage eller et afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.
Det er et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af en fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd.

Hvor hurtigt skal jeg reklamere?

Du skal reklamere inden for ”rimelig tid” efter, at du har opdaget manglen ved varen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter at manglen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.

Vi refunderer rimelige fragtomkostninger

Er reklamationen berettiget, refunderer vi naturligvis dine (rimelige) fragtomkostninger.

Varen sendes til:

Erenfred Pedersen A/S
Rebslagervej 7, 9000 Aalborg
Att: E-business

Vi har brug for følgende information, når du sender varen til os:

Når du returnerer varen, bedes du oplyse, hvad problemet er, så detaljeret som muligt.

Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav eller lignende.

Husk at sende varen tilbage i forsvarlig emballage, og at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.

Hvad gør vi med dine personlige oplysninger (persondatapolitik)

For at du kan indgå aftale med os på www.ep.dk, har vi brug for følgende oplysninger:

Navn (for- og efternavn)
Adresse
Postnummer og By
Telefonnummer
E-mail adresse
Interesseområde

Vi foretager registreringen af dine personoplysninger med det formål at kunne levere varen til dig.
Personoplysningerne registreres hos Erenfred Pedersen A/S og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes.
Når der indsamles personoplysninger via vores website sikrer vi, at det altid sker ved afgivelse af dit udtrykkelige samtykke, således at du er informeret om præcis, hvilke oplysninger, der indsamles og hvorfor.

Alle medarbejdere for Erenfred Pedersen A/S har adgang til de oplysninger, der registreres om dig.
Den dataansvarlige på www.ep.dk er e-business chef, Martin Juhl Karlsen.

Oplysninger afgivet til www.ep.dk videregives eller sælges på ingen måde til tredjemand, og vi registrerer ingen personfølsomme oplysninger.

Ved tilmelding til nyhedsbrev registrerer vi din e-mail adresse. E-mail adressen videregives ikke til andre.

Som registreret hos Erenfred Pedersen A/S har du altid ret til at gøre indsigelse mod registreringen. Du har også ret til indsigt i hvilke oplysninger, der er registreret om dig. Disse rettigheder har du efter persondataloven. Henvendelse i forbindelse hermed rettes til Erenfred Pedersen A/S via e-mail til reklamation@ep.dk.  

Klageadgang

Hvis du vil klage over dit køb, kan du rette henvendelse til e-business afdelingen hos Erenfred Pedersen A/S. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du indgive en klage til relevante nævn på området, såfremt betingelserne herfor er opfyldt.  
Skulle vi mod forventning ikke kunne blive enige om en løsning sammen, har du mulighed for at klage til Nævnenes Hus, Toldboden 2, 8800 Viborg. Du kan se mere på www.nævneneshus.dk. I visse tilfælde vil en tvist skulle løses ved en almindelig domstol.

EU-Kommissionens online klageportal kan også anvendes ved indgivelse af en klage. Det er særlig relevant, hvis du er forbruger med bopæl i et andet EU-land. Klage indgives her -http://ec.europa.eu/odr. Ved indgivelse af en klage skal du angive vores e-mail adresse reklamation@ep.dk.

Standardfortrydelsesformular

(denne formular udfyldes og returneres kun, hvis fortrydelsesretten gøres gældende)

- Til Erenfred Pedersen A/S, Rebslagervej 7, 9000 Aalborg, reklamation@ep.dk, att: e-business afdelingen

- Jeg/vi (*) meddeler herved, at jeg/vi (*) ønsker at gøre fortrydelsesretten gældende i forbindelse med min/vores (*) købsaftale om følgende varer (*)/levering af følgende tjenesteydelser (*)

- Bestilt den (*)/modtaget den (*)

- Forbrugerens navn (Forbrugernes navne)

- Forbrugerens adresse (Forbrugernes adresse)

- Forbrugerens underskrift (Forbrugernes underskrifter) (kun hvis formularens indhold meddeles på papir)

- Dato

(*) Det ikke relevante udstreges